Ha valamilyen okból megszűnik a bizalom a vállalkozás és a könyvelő között, akkor a cég fejlődése (vagy túlélése) érdekében új könyvelőt kell keresni. Ilyenkor nagyon fontos, hogy a váltás minél gördülékenyebben történjen, hogy a vállalkozás vezetője a saját feladataira tudjon koncentrálni, és ne a változás kösse le az energiáit. De mi is történik pontosan egy könyvelőváltás esetén?

A könyvelő váltásának nincsenek törvényben explicit módon rögzített szabályai, a gyakorlat legtöbb esetben az alábbi lépések szerint alakul:

  • A könyvelési szerződés felbontása a régi könyvelővel
  • A felelősség tisztázása
  • Szerződéskötés az új könyvelővel
  • A könyvelési anyagok hiánytalan átadása az új könyvelőnek, illetve ezek átvétele az új könyvelő részéről
  • Az átadott anyag ellenőrzése, akár újrakönyvelése
  • A teljes folyamat dokumentálása

Hogyan könnyíti meg a könyvelő váltását a Klein Consulting?

Mindent megteszünk azért, hogy a könyvelőváltás akadálymentesen, ügyfelünk számára a legegyszerűbb módon történjen.

1. A régi szerződés felmondása – Öntől csak egy aláírásra lesz szükségünk!

Megkapja tőlünk a felmondólevél-sablont, amit akár elektronikusan is elküldhet a régi könyvelőjének. A korábbi szerződésben foglaltak függvényében a felmondás lehet rendes vagy azonnali hatályú. Ha Ön úgy dönt, ez lesz az utolsó alkalom, amikor kapcsolatba lép a régi könyvelőjével, mert innentől mi átvesszük a teljes folyamat menedzselését.

2. Áthozatjuk az iratokat, és szükség esetén újrakönyveljük a már megkezdett évet

A könyvelőváltás talán legfontosabb lépése, hogy a könyvelési anyag megfelelően, hiánytalanul átadásra-átvételre kerüljön. Átadás-átvételi jegyzőkönyv készül a folyamatról.

Ideális esetben a könyvelő váltására az üzleti év végén, illetve az új üzleti év elején kerül sor, mert ilyenkor a könyvek lezárásra, a könyvelési tételek tisztázásra kerülnek. Ebben az esetben a felelősség egyértelműen meghatározható.

A gyakorlatban nem mindig lehet megvárni az üzleti év végét, és ez nem is szükségszerű. Könyvelőt váltani az év bármelyik időszakában lehet. A legtöbb esetben nem kell újrakönyvelni az évet, viszont ha a könyvelés súlyos hibája miatt történik a könyvelő cseréje, akkor kötelező módon meg kell tenni.

A cége teljes rendszerét átállítjuk a saját, 20 év alatt kifejlesztett professzionális rendszerünkre: munkatársaink a 7D Mátrix belső ellenőrzési rendszer alapján dolgoznak, ami egy adat hétszeres ellenőrzését jelenti más-más összefüggésben és három hierarchia-szinten. Ennek köszönhetően precíz, hibamentes könyvelést végzünk, Önnek nem kell utánaszámolnia semminek.

3. Egy tervező konzultációval indítjuk a közös munkát

Már menet közben sort kerítünk arra, hogy átbeszéljük a céljait, mit vár el a könyvelőjétől, és hogyan tudjuk mi segíteni a céljai elérésében.

Miben más a Klein Consulting könyvelőiroda, hogyan tudja segíteni a vállalkozását a fejlődésben? Ha új könyvelőt keres, feltétlenül nézze meg az ajánlatunkat>>