itt az ideje tevékenységet váltani

A címben feltett kérdésre nem lehet igen vagy nem választ adni, ugyanis ez összetettebb kérdés. A Klein Consulting ugyanakkor elárulja, hogyan érdemes, különösen a mostani helyzetben. 

Bár minden vállalkozás, alkalmazott már a koronavírus-járvány megjelenése után tisztában volt azzal, hogy óriási csapást mér a gazdaságra, a mindennapokra a pandémia. Nemrég – augusztus közepén – megjött az egyik legfontosabb adat, miszerint a magyar GDP korábban soha nem látott mértékben, több mint 13 százalékos mínuszt könyvelhetett el. Cégek sora esett el az elmúlt időszakban a tervezett bevételeitől, miután eltűntek a vásárlók. Elég csak az áprilisban kiürülő éttermekre, kávézókra gondolni vagy a nem élelmiszert árusító boltokra. A talpra állás nehéz lesz és sokáig tarthat, azonban érdemes fontolóra venni a váltást vagy bővítést. 

“Sokan görcsösen ragaszkodnak ahhoz, hogy az évekkel vagy akár évtizedekkel ezelőtt elindított cég foglalkozzon azzal, amivel kezdte. Persze, ha megy a bolt és folyamatos a növekedés, akkor ez érthető. Ha viszont nem, lelassul a fejlődés, esetleg csökkenésbe fordul a forgalom és a nyereség, akkor a tevékenységváltás vagy tevékenységbővítés lehet a kulcsa a fejlődésnek” – mondta Klein-Szedlár Rita, a Klein Consulting vezetője. “Itt persze nem arról van szó, hogy a cégkivonatot kibővítjük pár újabb feladattal. Sokkal inkább arról, hogy át kell tekinteni a cég pénzügyi helyzetét, erőforrásait, az alkalmazottak számát és tudását. Majd ennek megfelelően másik irányba elindulni. Mondjuk van egy régóta működő ruhákat készítő varroda, ahol a bevételek megcsappantak a járvány miatt. Az előbbi például elindulhat az online kereskedés felé. Vagy az interneten is kereshet megrendelőket, akár magánszemélyeket” – tette hozzá. Látható volt a járványidőszakban, hogy a bezáró éttermek egy része hirtelen átállt a házhoz szállításra, sokuknak bejött. Ez csak két példa a sok közül, a lényeg az, hogy a mostani pandémia miatt várhatóan sok cégvezető a korábbinál sokkal rugalmasabban áll a váltáshoz, bővítéshez. 

Ahogy fentebb szó volt róla, eleve a járvány miatt érdemes áttekinteni, hol tart most az adott társaság pénzügyileg és milyen tervekkel vág neki a következő időszaknak. Ebbe érdemes bevonni szakértőket, a Klein Consuling munkatársai pedig a több évtizedes, számos tevékenységbővítésben és -váltásban szerzett tapasztalatukkal nagy segítséget tudnak nyújtani ebben. Akár az új feladathoz szükséges árazásban, likviditásmenedzsmentben. 

Szóval a válasz a címben feltett kérdésre: igen, amennyiben megfelelő alapokról indul el az új korszak.