2019-től számos újdonságra számíthatunk akkor, amikor a szja bevallásunkat készítjük. Ebben a cikkünkben elsősorban az új határidőket szeretnénk felsorolni. Fontos ugyanis, hogy szja bevallását időben készítse el. Ezzel elkerülhet egy esetleges bírságot, mely magánszemély esetében akár a 200 ezer forintos összeget is elérheti!

A személyi jövedelemadó – szja bevalláshoz kötődő fontos határidők

A legfontosabb változás, hogy 2019-től az egyéni vállalkozókra irányadó bevallási és befizetési határidő február 25-éről május 20-ára módosul. 2019-től a személyi jövedelemadó bevallás határideje minden adózó számára május 20-a lesz.

És akkor a határidőkről:

2019.01.31 – a kifizetőktől meg kell kapnia a 2018-ban szerzett jövedelmekről az igazolásokat.

2019.02.15 – a kedvezményekre jogosultak részére ki kell adni az adókedvezmény-igazolásokat.

2019.03.15  – a NAV elkészíti az adóbevallás-tervezeteket. Aki rendelkezik Ügyfélkapus hozzáféréssel, az ettől a dátumtól kezdődően tekintheti meg a tervezeteket az Ügyfélkapun keresztül.

2019.03.18 – akinek nincs Ügyfélkapus hozzáférése, az eddig a dátumig kérheti, hogy a NAV küldje el részére az adóbevallás-tervezetet.

2019.04.30 – a NAV eddig a dátumig küld értesítést (az Ügyfélkapuval rendelkezőknek az Ügyfélkapus tárhelyre, akik más módon kérték a tervezetet, azoknak a kért módon) az esetleges fizetendő vagy visszaigényelhető adó összegéről azoknak, akik nem javították a tervezetüket.

2019.05.20 – általános Személyi Jövedelemadó bevallási határidő mindenkinek. Eddig az időpontig javítható, módosítható, kiegészíthető az adóbevallás-tervezet. Ez után az időpont után már csak önellenőrzéssel lehet módosítani.

További újdonságok a személyi jövedelemadó bevallás terén

A NAV első ízben 2018-ra vonatkozóan az egyéni vállalkozóknak is elkészíti az adóbevallási tervezetet a nyilvántartásaiban rendelkezésre álló adatok alapján. Ahogyan a neve is mutatja, ez csupán egy tervezet, nem maga a szja bevallás! A NAV ugyanis nem minden jövedelemről kap adatot év közben, tehát kötelező ellenőrizni a tervezetet. Az adózó felelőssége, ha valamely jövedelem kimarad a tervezetből, és ezért adóhiányt  és adóbírságot állapítanak meg, vagy információ hiányában elesik valamely kedvezménytől.

Ebben a cikkünkben összefoglaltuk, amit tudni kell a 2018-as szja bevallásokról.

Segítségre van szüksége a személyi jövedelemadó bevallás terén, mert el akarja kerülni az esetleges bírságokat? Szívesen segítünk szja bevallás készítésében, illetve a NAV adóbevallás-tervezet beadásában akkor is, ha Ön nem könyvelési ügyfelünk!